Aprenem amb el projecte pedagògic NCA (Nou Context d’Aprenentatge)

  • 4 de novembre de 2024

A la narrativa de 1r. d’ESO hem treballat la teoria de l’origen de l’univers. Hem fet servir les estrelles, com a fil argumental, i hem creat un espai físic que recordi una galàxia; hem proposat models de persones que han estat “estrelles” per la humanitat a diferents èpoques de la història i hem conegut les seves vides i les seves aportacions.

Les narratives d’aprenentatge són una forma d’organitzar l’aula, el temps i els continguts del currículum. D’aquesta manera afavorirem l’aprenentatge integral i integrat. Les narratives funcionen de la manera com funciona el nostre món. Davant els esquemes rígids del passat, en els quals cada assignatura versava sobre el seu contingut, el món global en el qual vivim ens exigeix pensar en nous marcs interdisciplinaris i interconnectats per comprendre les claus de la nostra història, el nostre present i poder així dibuixar el futur.

A la Tecnologia NCA de 3r. d’ESO hem dissenyat i construït cadires amb material reciclat. La situació d’aprenentatge ens exigia que el més important consistia en què fossin funcionals i ens hi poguéssim seure.

Desafiament de l’NCA de Cicles Formatius.

Els alumnes de 1r. de CFGM de SMX han realitzat un taller de plaques mare amb els seus companys de 4t. d’ESO de l’optativa d’informàtica. Ha estat un treball que forma part d ‘un desafiament del programa NCA de Cicles Formatius.

Us seguirem informant de les activitats d’aprenentatge NCA que realitza el nostre alumnat…

CreaEscola Quality Certificate for Education Website